Raksts Filips Birzulis

Pieminot Juglu - mikrorajonu Rīgas austrumu nomalē, lielākā daļa rīdzinieku kā pirmo drīzāk iztēlosies vienmuļas padomju dzīvokļu bloku mājas, nevis apģērbu veikalu. Pirms vairāk kā desmit gadiem Ivars Bitmets nolēma, ka būtu izaicinājums pārdot kvalitatīvus apģērbus par pieejamu cenu šajā apkaimē, kur pats ir uzaudzis, nevis vēl vairāk pārpildīt pilsētas centru.
Koncentrējoties uz kvalitatīvām, taču cenā un stilā pieejamām vīriešu biksēm un vēlāk piedāvājot preces arī dāmām, veikals Bikšu Bāze pakāpeniski ieguva lojālu klientu bāzi no Rīgas un tālākām Latvijas vietām, kā arī no citām valstīm.
Satriecošais sienas gleznojums, lieliski reklamējot veikalu un papildinot rajona urbāno vidi, kļuva par vietējo orientieri gan jauniem klientiem, gan veloorientēšanās dalībniekiem, gan pašiņu fočētājiem. 😊
Kad 2020.gada martā pasaule pēkšņi apgāzās kājām gaisā, pavasara pandēmijas fāzē Latvijas veikaliem bija atļauts palikt atvērtiem, taču cilvēki ļoti baidījās saslimt un apmeklētāju skaits kritiski samazinājās. “Tā kā visaugstāko vērtību biznesā piešķiram zinošiem un prasmīgiem darbiniekiem, bijām spiesti domāt par to, kā samaksāt algas un īri”, veikala īpašnieki Ivars un Beata atjaunoja savu esošo interneta vietni par pilnvērtīgu tiešsaistes uzņēmumu.
Ikviens, kurš pasūtījis apģērbu internetā, zina, ka lielākā problēma ir pareizā izmēra noteikšana. Šeit, Bikšu Bāzes speciālisti izmantoja vairāku gadu laikā uzkrāto pieredzi. Veikala darbības pirmsākumos bija jāapgūst izmēra izpratne un jāizveido sava universāla sistēma, jo tika pārdoti
rūpnīcas izbrāķētie modeļi bez izmēra zīmēm, kā arī jebkurš marķēta modeļa izmērs var būtiski atšķirties atkarībā no ražotāja. Tā īpašnieki veikala pārdevēji kļuva par ekspertiem ideālās atbilstības meklēšanā.
“Lai pamanītu un nolasītu izmērus, uzdevums ir pašiem prast saskatīt cilvēka ķermeņa īpatnības un izstrādāt metodiku, nevis paļauties uz pierakstīto.Tad ar kolēģiem kopīgi sapratām, ka procesu var pierakstīt un sadalīt datos,” saka Ivars“.
Tika ierakstīti vairāki dažādi Facebook video, kuros Ivars aicina vīriešus vienkāršā anketā atzīmēt savu augumu un svaru (bez jokiem😊, un izvēlēties savu stilu. Kā atbildi klients saņem saites uz sev atbilstošiem bikšu un džinsu modeļiem - precēm Bikšu Bāzes mājas lapā un klients ērti var veikt pasūtījumu, preces saņemt ar kurjerpastu vai iespējams izņemt Juglas veikalā.
Video kļuva plaši izplatīts, un Ivars stāsta, ka svešinieki jokodami mēdz piemitēt reklāmas ievadvārdus: "Sveiki, Kungi!"
Papildinot šo formulu ar mākslīgā intelekta priekšrocībām, tā nepārprotami darbojas joprojām gan klientu apkalpošanā, gan jauno darbinieku apmācībā. Bitmetu pāris īpaši lepojas ar to, ka nereti var pareizi izpildīt arī pieprasījumus un pasūtījumus no ļoti lieliem vai maziem cilvēkiem vai personām ar īpašām vajadzībām.
“Mēs vienmēr lūdzam patiesas atsauksmes, un cilvēki labprāt atsaucas,” saka Beata, "tā mēs varam izmērīt savas metodes precizitāti un to vēl vairāk pilnveidot. Jāsaka, ka 95-97% gadījumos klienti saka, ka der izcili. Nelielais skaits neatbilstību tomēr ir. Dažreiz tās jāatzīst kā mūsu kļūdas, no kurām mācāmies, gan arī tās rodas tāpēc, ka cilvēki ir pavirši norādījuši savus datus, vai arī sieva ir pasūtījusi savam vīram un mazliet kļūdījusies, jo redz savu vīru vēl skaistāku😊"


Ivars stāsta, ka Bikšu Bāze ir pārvarējusi vairākas lielas un mazas krīzes, šobrīd klājas labi, jo ir izdevies atrast jaunus lieliskus darbiniekus un piesaistīt klientus ne tikai no visas Latvijas, bet arī citām valstīm.

“Mēs esam par nestandarta risinājumiem, jo mēs katrs esam unikāls. Cilvēks nav tikai dati, kas jākrauj Excel tabulā,” stāsta Beata. “Pēc vairākiem mēnešiem vai gadiem mēs joprojām runāsim par biksēm —  vēl vairāk stilu, modeļu, formu un vairāk daudzveidīgu krāsu!"